آموزش وردپرس

فیلم سینمائی ژرمینال (دوبله فارسی)

16,246بازدید

germ
در سال ۱۸۸۴ زولا، نویسندهٔ متعهد و ناتورالیست و فرانسوی به بخش فقیرنشینی از فرانسه رفت تا از زندگی کارگردان معدن که زیر خط فقر و با بدترین شرایط محیطی کار و زندگی می‌کردند، رمانی بنویسد. حاصل کار رمان ژرمینال شد. داستانی به غایت صریح و بی‌پرده و فاقد تخیل و قصه‌پردازی موجود در داستان‌های آن دوره. بازسازی بری نه تنها در مضمون که در فرم و اجرا نیز به دنیای زولا وفادار است، فیلم آنچنان بی‌رتوش و بی‌واسطه ساخته شده است که گوئی در حال تماشای یک فیلم مستند قرن نوزدهمی از زندگی کارگردان معدن هستیم. شرح دقیق و غمخوارانهٔ بری از زندگی روزانهٔ کارگران معدن و خانواده‌هایشان در کنار نمایش موثق او از زندگی شهری، لباس‌ها و خیابان‌ها و کوشش او برای نفی سرمایه‌داری، آن هم در زمانهٔ امحای سبک ناتورالیسم بسیار عجیب و خلاف آمده است.
دوپاردیو با آن فیزیک زمخت و نخراشیده، در بازنمائی روح ناتورالیستی دنیای زولا بسیار کار است.

شمال فرانسه، نیمهٔ قرن نوزدهم. اتی‌ین لانتیه̎ (رنو) در معادن عظیم ذغال سنگ ̎ورو̎ به دنبال کار می‌گردد و بالاخره جای زن کارگری را می‌گیرد که تازه در گذشته است. رئیس گروه، ̎مائو̎ (دوپاردیو)، پدر هفت بچه است که حالا همگی در معدن کار می‌کنند.

سال تولید : ۱۹۹۳
کشور تولیدکننده : فرانسه، بلژیک، ایتالیا
کارگردان : بری
هنرپیشگان : رنو، ژرار دوپاردیو، میو میو، ژان کارمه، ژودیت هانری، برنار فرسون، فردریک وان دن دریشه، ژرار کروچه، ژاک داکمین، لوران ترزیف و ژان روژه میلو

این فیلم بسیار نایاب و زیبا برای اولین بار توسط نوستالژیک تی وی با دوبله فارسی در نت قرار می گیرد.

download-icon-Taktemp (6)

۲ نظر

  1. ایووووووول

  2. سلام من به تازگی با سایت شما اشنا شذم از این بابت هم بسیار شادمانم چون فیلم های با ارزش و کمیابی را در ان می بینم که امیدوارم بتوانم از انها استفاده کنم قبلا از شما بسیار ممنونم که این کار فرهنگی با ارزش را بدونه چشم داشت مادی در اختیار ما سینما دوستان قرار میدهید امیدوارم بیش از پیش در کارتان موفق باشید و یک خدا قوت مشتی بدرقه راهتان باد ……………. پاینده باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.